Τρίτη, 5 Ιουλίου 2016

Καρπούζι: Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε


Το καρπούζι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C και βιταμίνες B, περιέχει μεγάλη ποσότητα νερού και λίγες θερμίδες, μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γρ. Το καρπούζι είναι ένα άλλο ακόμα αγαπημένο καλοκαιρινό φρούτο για πολλούς από εμάς καθώς μας δροσίζει και μας ξεδιψάει και έτσι μας δίνει μεγάλη ευχαρίστηση η κατανάλωση του. Τα καρπούζια είναι μεγάλα φρούτα, στρογγυλά ή οβάλ, που ζυγίζουν μέχρι και 12 κιλά. Έχουν φλούδα σκουροπράσινη ή πιο ανοιχτή με ρίγες και σάρκα ροζ ή κόκκινη με μεγάλα, μαύρα, επίπεδα κουκούτσια που τρώγονται.



Οφέλη για την υγεία

Η εσωτερική σάρκα του καρπουζιού είναι κόκκινη (όπως και στις ντομάτες) λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε λυκοπένιο, μία ισχυρά αντιοξειδωτική ουσία που προστατεύει τον οργανισμό κυρίως από τον καρκίνο του προστάτη. Όταν αγοράζουμε το καρπούζι πρέπει να το αφήνουμε σε θερμοκρασία δωματίου.
Το καρπούζι περιέχει επίσης σημαντική ποσότητα κιτρουλίνης. Η κιτρουλίνη αντιδρά με τα ένζυμα του οργανισμού όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες και αλλάζει σε αργινίνη, ένα αμινοξύ που ωφελεί την καρδιά, το κυκλοφορικό και το Το καρπούζι επίσης αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Α (β-καροτένιο), βιταμίνης Β6, βιταμίνης Β1 και καλή πηγή καλίου, μαγνησίου και φυτικών ινών.

Το καρπούζι παχαίνει;
Μια συνηθισμένη ερώτηση, τους καλοκαιρινούς μήνες, που δέχομαι από πελάτες στο γραφείο είναι αν μπορούν να καταναλώσουν καρπούζι κατά τη προσπάθεια απώλειας βάρους. Και φυσικά το καρπούζι αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή φρούτου!!!
Το 90% στο καρπούζι αποτελείται από νερό κάτι που το καθιστά νούμερο ένα φρούτο για την ενυδάτωση του οργανισμού ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες! Η περιεκτικότητα του σε σάκχαρα και θερμίδες είναι χαμηλή ενώ δεν περιέχει καθόλου λίπη ή χοληστερόλη.
Επιπροσθέτως, το καρπούζι έχει και πολλές θρεπτικές ουσίες! Οι σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β6, C, λυκοπένιο, κάλιο και φυτικές ίνες, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω.
Η βιταμίνη Α είναι σημαντική για την υγεία των ματιών, για τη νυκτερινή όραση και παράλληλα ενδυναμώνει τα λεμφοκύτταρα του οργανισμού μας που καταπολεμούν τις μολύνσεις.
Η βιταμίνη Β6 συμβάλλει στη σύνθεση νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο που βοηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους, της φοβίας ή του πανικού και γενικά συμβάλλουν στο να αισθανόμαστε καλά.
Η βιταμίνη C βοηθά το αμυντικό σύστημα μας για την καταπολέμηση των μολύνσεων. Επίσης προστατεύει από φυσικές οξειδωτικές ουσίες που επιταχύνουν τη γήρανση και ευνοούν τον καρκίνο.
Το καρπούζι είναι πλούσιο σε κάλιο που συμβάλλει στη ρύθμιση της καρδίας και της πίεσης.
Το καρπούζι είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών που βοηθούν τις κινήσεις του εντέρου, καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα και συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου.
Το καρπούζι είναι πολύ πλούσιο σε λυκοπένιο που μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.

Μια μεγάλη φέτα καρπούζι περίπου 300 γρ. χωρίς τη φλούδα ή 400 γρ. με τη φλούδα αποδίδει περίπου 100 θερμίδες και μπορεί να θεωρηθεί ως ένα φρούτο. Αν λοιπόν έχετε στο ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμά σας ένα φρούτο, μπορείτε να βάλετε μια μεγάλη φέτα καρπούζι. Ακόμη, ο συνδυασμός του με λίγο τυρί και 2 φρυγανιές μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική, διαιτητική και αρκετά πλήρη επιλογή για ένα ελαφρύ βραδινό. Όταν το καθαρίζεται κρατείστε στο κομμάτι σας λίγο από το λευκό ανάμεσα στη φλούδα και τη σάρκα, καθώς είναι πλούσιο στην ουσία κιτρουλίνη. Η κιτρουλίνη προκαλεί διαστολή των αγγείων μας και διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος, συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στην καλή τους λειτουργία.

Μια μέτρια μερίδα καρπούζι 280 γρ. περιέχει:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου